Vyšel nový trailer na druhou řadu seriálu Star Wars: The Bad Batch
Včera vyšla upoutávka na druhou sezónu animovaného seriálu Star Wars: The Bad Batch. více »
10 nových Star Wars seriálů a projektů!
Dnes byly představeny nové projekty, hlavně seriály rozšiřující svět Star Wars. Máme se na co těšit, tak si je pojďme představit. více »
Zemřel David Prowse, představitel Darth Vadera v původních filmech.
V úctyhodných 85 letech nás navždy opustil herec a kulturista David Prowse. Tohoto herce můžete znát díky jeho impozantnímu hereckému výkonu Temného Lorda ze Sith, Darth Vadera. více »
Přehled: Yoda v The High Republic, světelný meč z plasmy, Bane a SW Squadrons
V dnešním přehledu se podíváme na Yodu a jeho nastoupení v sérii The High Republic, realistický světelný meč nebo poslední letošní Star Wars komiks. Jak se to má s Darth Banem a co nás čeká u Star Wars: Squadrons? více »
Ewan McGregor se rozhovořil o chystaném seriálu s Kenobim
Filmový představitel Obi-Wana Kenobiho, Ewan McGregor (49 let), se vrátí do role mistra Jedi po 16 letech od premiéry Star Wars Epizoda III: Pomsta Sithů. Kromě toho potvrdil v pořadu Graham Norton Show, že s natáčením seriálu se začne v březnu 2021. více »

Epizoda IV - Nová naděje

Reklama
Doba, v níž Hvězdné války vznikaly, tedy sedmdesátá léta, se nesla v duchu disca a hudby elektrické či elektricky modulované syntezátory a podobnými vymoženostmi "moderní" techniky. Filmový průmysl byl hudby tohoto typu plný, šel s dobou. A pro sci-fi žánr (odehrávající se převážně v budoucnosti) to platilo dvojnásob - předpokládalo se totiž, že se hudba bude vyvíjet stejným směrem, tedy bude plně "digitální" (tato teorie mimochodem nebyla daleko od pravdy, jak dnes již víme). Zářným příkladem je například soundtrack k Terminátorovi.
Předpokládalo se proto, že soundtrack Hvězdných válek se ponese ve stejném "podmanivém" duchu, k překvapení všech však režisér George Lucas, na doporučení svého přítele Stevena Spielberga, oslovil úspěšného skladatele Johna Williamse. Kdo alespoň trochu zná Williamsovu tvorbu, jistě chápe údiv (a i obavu) nad jeho obsazením do pozice skladatele hudby k novému sci-fi filmu, neboť v souvislosti s ním nemůže být ani řeč o hudbě elektronické. Čerstvý vítěz Oscara za hudbu k Spielbergovu filmu Čelisti byl totiž skladatelem tradiční, orchestrální hudby, která byla v 70. letech odsunuta na pomyslnou odstavnou kolej.
Lucas se však nedal přemluvit a trval na tom, aby hudbu k jeho už tak dost neortodoxnímu snímku dělal právě Williams, což z dnešního pohledu nemůžeme brát jinak, než jako zcela geniální tah muže, který přesně věděl, co dělá! Williams se dal dohromady s London Symphonic Orchestra a v době natáčení patřil vznikající soundtrack k jedněm z mála věcí, se kterými byl režisér Lucas doopravdy spokojen.

Přes všechny obtíže, které vznik prvních Hvězdných válek provázely, byl film nakonec dokončen a diváci po celých Státech, a později celém světě, se mohli ponořit do poslechu Williamsova mistrovského, životního díla.

Soundtrack k Hvězdným válkám se stal legendou. Připomeňme si alespoň nejdůležitější hudební motivy, které si již po desetiletí broukají miliony lidí po celém světě.

Main Theme: Jeden z nejikoničtějších filmových motivů všech dob a hudební synonymum pro sci-fi žánr. Požádáte-li někoho, aby vám zabroukal nějakou sci-fi filmovou melodii, nejspíš uslyšíte právě Main theme. Nebo Imperiální pochod...

Binary Sunset: Pravděpodobně nejslavnější scéna celé vesmírné ságy, jež zrodila hudební motiv všeobecně známý pod fan názvem "The Force Theme", tedy "Pochod Síly" či "Motiv Síly". Za povšimnutí stojí i původně zamýšlená alternativní verze tohoto hudebního motivu - o kolik jiný mohl být svět Star Wars, kdyby Williams zůstal u této verze a nepřišel s jinou, přiznejme si to, mnohem krásnější a líbivější?

Princess Leia's Theme: Hudební motiv princezny Leiy je typický svou jemností a něžností, což sice princezninu charakteru zcela neodpovídá, ovšem to nikterak nemění fakt, že jde o překrásnou skladbu, z níž Williams vycházel při tvorbě "motivu lásky" v Impérium vrací úder (Han Solo and the Princess), hudby dokreslující komplikovaný vztah sourozenců Skywalkerových v Návratu Jediho či skladby "Across the Stars" z Epizody II.

Cantina Band: Williamsův návrat ke skladatelským kořenům, tedy jazzu (jako mladík začínal s malým bandem působícím v New Yorku) a důkaz, že mu není cizí žádný žánr!