Epizoda V - Impérium vrací úder
The Imperial March (Darth Vader's Theme): Již v Nové naději se objevuje uskupení čtyř tónů, charakteristických pro scény týkající se Galaktického Impéria. V soundtracku je můžete slyšet zcela na konci skladby Imperial Attack, či v 1:48 skladby The Burning Homestead (v některých verzích soundtracku pod názvem The Return Home). Teprve v Impérium vrací úder však Williams skládá zcela konkrétní Imperiální "hymnu", která se stane natolik populární, že se odkaz na ni objeví v mnoha dalších filmech.
Dalšími skladbami typickými pro pátou epizodu jsou tyto:
Han Solo and the Princess: První polovina skladby vychází z motivu princezny Leiy z Nové naděje a charakterizuje vztah pašeráka pohybujícího se na hraně zákona a mladé Alderaanky. V 1:25 však dochází ke změně, něžný motiv je přerušen těžkými tóny jedné z modulací Imperiálního pochodu. Skladba totiž zahrnuje i pasáž, v níž je Darth Vader nejprve informován admirálem Piettem, že se s ním chce okamžitě spojit Císař, stejně jako hudební podkres k samotnému rozhovoru obou Sithů. Tento jev je mimochodem pro soundtrack páté epizody typický, ten totiž obsahuje jen velmi málo skladeb, v nichž nezazní alespoň část zmíněného pochodu.
Luke's First Crash: Skladba mapující část bitvy o Hoth. V jejím počátku princezna Leia vysvětluje pilotům postup evakuace základny Echo, následuje zničení generátoru štítu jedním z AT-AT jednotky Blizzard a Lukova havárie landspeederu. V 2:31 pak můžeme slyšet fanfáru charakteristickou pro Luka Skywalkera (totožnou s ústřední melodií celé vesmírné ságy, tj. Main Theme) a posléze motiv Síly (v mírně neortodoxní tónině) zakončený tématem Povstalecké Aliance v 3:02.
Yoda and the Force: Poklidně a mírumilovně začínající motiv mistra Yody perfektně vystihuje podstatu této postavy - z počátku klidná hudba náhle v 0:58 přechází do svižnějšího, žertovnějšího tempa a až poté nabírá na potřebné majestátnosti. Posluchač tedy, s lehkou nadsázkou, prožívá podobné pocity jako Luke Skywalker - při prvním setkání s drobným mistrem neví, co si má o něm myslet: Yoda nejprv zkouší jeho trpělivost, pak přejde na lehčí notu ("Jíst, jíst... he, he!") a až ke konci odhalí svou pravou totožnost moudrého a mocného mistra Jedi. Tento zajímavý motiv Williams dotáhl k dokonalosti ve 2:30 skladby Yoda and the Force, kdy Yoda, k překvapení všech, pomocí Síly vyzdvihne Skywalkerův X-wing z močálu. A jako již tradičně je skladba zakončena nástinem Imperiálního pochodu.
Rescue from Cloud City/Hyperspace: Část filmu, kdy hlavní hrdinové prchají z Oblačného města patří k tomu nejlepšímu ze Star Wars a ne jinak je tomu v případě soundtracku. Williams graduje. Jeho hudba těžkne, mohutní, roste, nabývá epických rozměrů. V 2:25 zaznívá motiv Oblačného města, futuristicky a snově znějící tóny, které se v plné síle vrátí ve 4:00 poté, co se na pár okamžiků objeví motiv Síly (v momentě, kdy Leia zaslechne Lukovo volání o pomoc). V 5:05 však dochází ke změně nejrazantnější: Luke je zachráněn a proti Falconu startují imperiální stíhačky TIE. Na svou dobu perfektně technicky řešené záběry několika lodí vzdalujících se od plynného obra Bespinu Williams doplnil o geniálně našlapanou, akční a zároveň snadno poslouchatelnou převážně smyčcovou pasáž, završující genialitu soundtracku páté epizody.
Carbon Freeze/Darth Vader's Trap/Departure of Boba Fett: Skladba rozhodně stojící za povšimnutí. Ve 4:00 (resp. 4:17) totiž přichází motiv, který tvůrci Hvězdných válek mnohokrát využili v trailerech a to jak například pro Epizodu III, tak téměř ve všech trailerech ke Clone Wars. A není se co divit, jistá démoničnost čišící z temných smyčců má své neodolatelné kouzlo.
The Duel: Tato skladba (resp. její zhruba první polovina) je zajímavá tím, že byla v takřka nezměněné podobě použita v Pomstě Sithů pro pasáž, v níž Yoda přichází konfrontovat čerstvě zvoleného císaře Palpatina (část skladby Anakin vs. Obi-Wan ze soundtracku k epizodě III, čas 0:56).